Субота, 19.10.2019, 23:51
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Сторінка психолога | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Маринівський професійний аграрний ліцей

Звіт практичного психолога Маринівського ПАЛ Кириенко Н.А.

 

       З метою оптимізації умов для формування особистості учнів психологічна служба спрямовувала свою діяльність на забезпечення індивідуального підходу до всіх учасників навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення, яка сприяла їх гармонійному розвитку. - Особливу увагу приділялося консультуванню та профілактиці девіантної та асоціальної поведінки учнів, проводилися виховні бесіди, години психолога, просвітницькі заходи.

       Велику увагу приділялося темі керування стресом та зняття, психологічної втоми. На відміну від попереднього року навчання, відмічається велика завантаженість учнів, і тому виросло число звернень з приводу психологічної втоми, спостерігається зниження мотиваційної сфери учнів, збільшилося число звернень від батьків. На цю тему проводилися профілактичні заходи, заповнювався інформаційний стенд практичного психолога. Разом з тим були звернення від вчителів та майстрів про проведення корекційно-відновлювальної та тренінгової роботи по зняттю емоційної напруги та профілактики емоційного вигорання. Великою популярністю серед педагогічного колективу користується арт-терапевтичні методи роботи, а саме антистресові розмальовки. метод май дали та нейрогісихологічне малювання, також проводилися заняття з вправами антистресового направлення, на розвиток комунікативних навичок.

       Також вивчався характер взаємин між учителями і учнями, враховуються норми розвитку дитини і динаміку психічних станів, це анкетування, проективні методики та ін.

       Практичним психологом здійснювалася діяльність за наступними напрямками: психодіагностична робота, консультаційна, психологічна просвіта, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота, організаційно-методична робота. В консультаційну роботу входили запити учнів, такі як тривожність, страхи, емоційне перевантаження, нероздільні почуття, агресивність. Зі сторони педагогів відмічалися запити демонстраційної поведінки учнів, ауто агресії, нанесення собі тілесних ушкоджень, невихованість учнів та недисциплінованість, грубість дітей по відношенню до дорослих та субординація до педагогів.

       Велика увага приділялася адаптації першого курсу до нових умов навчання. Проводилися не тільки психодіагностична робота, але й консультування з окремими учнями, які мають труднощі у процесі освоєння до нових умов навчання. Так. учениця групи №5 Спотар Даша, проявляла демонстраційну поведінку, ставила себе як негативний лідер, потім перейшовши у статус аутсайдерів. З цією дитиною розроблена корекційно-розвивальна робота, розрахована на 2 курси.

       Проблемою для психологічної служби ліцею стало зловживання дітьми алкогольними напоями. В багатьох сім’ях зловживання спиртним вважається нормою, тому було важко зламати давно прижитий стереотип. На цю тему проводилися виховні бесіди, просвітницькі заходи, ради профілактики. На рівні з цими заходами проводилася робота на запобігання участі учнями в групах «смерті», проводилися виступи на лінійках з розповіддю про небезпечні варіанти поведінки в соціальних мережах та культуру спілкування. Разом з вчителем правознавства була проведена робота з роз’яснення правових аспектів, елементів шантажу та покарання за скоєні вчинки.

       На протязі року неодноразово зверталися батьки. Основними причинами звернення була допомога у навчанні дітей, допомога у роботі зі складними підлітками та тими дітьми, хто потребує психолого - педагогічного супроводу. Слід відмітити, що мати Сергія Бесараба, учня групи №2, за рік відвідала навчальний заклад 6 разів, з метою отримання допомогу у виключення з поведінки дитини емоційних сплесків, агресивності, грубості. На кінець першого курсу після спільної роботи з батьками та психологом, змогла закінчити навчальний рік на середньому та достатньому рівні., знайшла друзів та своє місце в навчальному колективі.

       Перспективи роботи на 2019 - 2020 навчальний рік:

  1. Робота з учнями та педагогічним колективом на зняття психологічної втоми від напруженого графіка занять
  2. Допомога в адаптації учням першого курсу до нових умов навчання та проживання
  3. Проводити тренінгові заняття та години психолога на згуртованість  учнівського колективу.
  4. Розробка комплексу занять на згуртованість педагогічного колективу, робота над рівнем спрацьованості в проводити заходи, які відповідають вимогам психолога — педагогічного парах - класний керівник та майстер.

      

Безкоштовний конструктор сайтів - uCozCopyright MyCorp © 2019