Професія «Кухар»
В наш час можна без перебільшення сказати, що немає такого місця на землі, де б люди не користувалися послугами кухарів. Кухар – це професія, яку можна зрівняти з мистецтвом приготування їжі з сирих рослинних та тваринних продуктів, це створення кулінарних шедеврів, у які справжній фахівець вкладає всю душу, бо готує з натхненням, а значить, повинен бути майстром своєї справи.
Людину, з відповідною освітою цінують і поважають. Професія «кухар» дуже необхідна і важлива, відноситься до сфери послуг і користується великим авторитетом. Ми завжди віддаємо шану і повагу нашим годувальникам.
Так, це далеко не героїчна і не романтична професія, але відповідальна.
А якими якостями повинен володіти працівник сфери обслуговування? Мабуть, саме зараз їх зможемо перечислити: доброзичливість, терпіння, стриманість, привітливість, мати задатки психолога, володіти етикою спілкування, почуттям міри, фантазією та хорошим смаком.
Саме головне – любити своє ремесло і ту справу, за яку берешся. Тоді із задоволенням будеш отримувати слова подяки від людей. Оце і є те велике моральне задоволення від професії.
Після закінчення курсу навчання в ліцеї наші випускники вміють готувати і оздоблювати різноманітні страви з овочів, грибів, риби, м’яса, птиці, субпродуктів, а також готувати перші страви, страви з круп, солодкі страви, напої, страви з яєць, сиру, вироби з борошна тощо.
Отримавши диплом кваліфікованого робітника з професії «Кухар», випускники ліцею працюють в їдальнях, кафе, барах, ресторанах, кулінарних цехах.
Професія «Бармен»
Професія «Бармен» з’явилася понад сто років тому. Назва професії походить від англійського слова «bar», що означає загородка, прилавок, стійка, що відгороджують продавця від покупця чи клієнта та «man» - чоловік або людина за стійкою. Ця професія вимагає від працівника особливих і суто людських рис. Професійна придатність залежить від емоційної врівноваженості, особливої чутливості, вміння встановлювати контакти, знати індивідуальні потреби і особливості відвідувачів.
Бармен готує і реалізує готові до споживання безалкогольні та слабоалкогольні напої, кондитерські вироби, холодні та гарячі страви, закуски. Оформляє вітрини і прилавки, утримує їх в належному стані, експлуатує та обслуговує аудіо та відео апаратуру, веде облік кількості реалізованої продукції.
В Маринівському ПАЛ більше десяти років навчають учнів з цієї професії. На уроках виробничого навчання учні відпрацьовують трудові прийоми, оволодівають в стінах лабораторії – бару сучасними способами виконання робіт з використанням інноваційних технологій, наприклад: правила сервіровки столів, правила подавання страв та закусок, правильне поєднування напоїв для приготування коктейлів, підбір посуду для приготування їжї та правила їх подачі. Майстри виробничого навчання. Кречун Надія Леонідівна,Журба Марина Борисівна активізують розумову і пізнавальну діяльність шляхом вдосконалення прийомів та методів на практичних заняттях, демонструють фільми, які дають змогу учням краще засвоїти тему. Майстри в/н Роман Галина Петрівна, Цуркан Микола Вікторович мають великий досвід роботи. Вони завжди бачать перспективу у навчанні, відчувають нове, опираючись на педагогічний досвід та практично на досвіди фахівців попередніх років, вдосконалюють професійну майстерність.
Наші учні в період проходження практики у закладах ресторанного господарства, відпрацьовують свої навики і вміння щодо приготування та подавання страв.
Практика доводить, що сучасний рівень навчання повинен стимулювати учнів в умінні адаптуватися в сучасних реаліях життя, брати на себе відповідальність, виявляти ініціативу, вміти приймати адекватне рішення.
Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва А1, А2, В1; слюсар автотранспортних засобів 1 - 2, 3 розряду; водій категорії "С"
Трудівничим із великої літери ми називаємо людину, яка працює у сільському господарстві. І при цьому не важливо , на якій ділянці вона працює: агрономом чи трактористом , дояркою чи свинарем.
Усі вони працюють у будь – який час доби, у будь – яку пору року. Це можна сказати про працю механізатора – хлібороба. Люди цієї професії вирощують і збирають врожай, створюють продукти харчування – основу людського існування.Така їхня доля, такий їхній життєвий вибір.Ми навчаємо майбутніх механізаторів не тільки за партою,а й в лабораторіях, майстернях, на учбовому господарстві, де є всі умови для накопичення знань та умінь. Тоді сміливо можна дивитися у завтрашній день.
Так. Завтрашній хліб даватиме нинішній хлібороб.
І щоб його було в достатку, треба багато знати і багато вміти. А уміння не приходить само по собі, треба самостійно працювати.
Місцем, де з майстром в/н та самостійно можуть працювати учні є учбове господарство, на території якого навчаються обробляти поля; орати, культивувати, лущити, боронувати, сіяти, коткувати, вносити добрива, використовувати хімічні засоби захисту росин, проводити операції догляду за посівами, здійснювати міжрядний обробіток ґрунту тощо. А кінцевим результатом є звичайне збирання врожаю, який приносить задоволення, радість, достаток.
Для навчання майбутніх механізаторів в Маринівському ПАЛ створено всі умови в лабораторіях: «Трактори», «Автомобілі», «Техобслуговування техніки», майстерні «Слюсарна справа».
Водій автотранспортних засобів
Неухильний розвиток автомобільного транспорту, збільшення автомобільних перевезень,перспективний ріст випуску автомобілів,причепів нових моделей вимагає якісної підготовки водіїв транспортних засобів. Кадри автомобільного транспорту – основа його життєдіяльності. Тому майбутні автомобілісти повинні мати відповідну теоретичну та практичну підготовку з будови автомобіля, технічного обслуговування й ремонту рухомого складу,правил і безпеки дорожнього руху, основ експлуатації автотранспорту,правил охорони праці,а також міцні знання та практичні навички із керування транспортними засобами.
У нашому ліцеї для отримання фаху водія є відповідна навчально-методична та матеріальна база. По-сучасному обладнаний кабінет.
Викладачем спецпредметів, який одночасно дає теоретичні знання,формує професійну культуру кваліфікованого робітника є Когляк О.В., та навчає професійних навиків, виховує любов до майбутньої професії інструктор по водінню автотранспорту Богданов М.М., Лабзін С. М. На території ліцею знаходиться навчальний полігон.
Майбутні водії – це також автослюсарі,які повинні володіти знаннями та навиками цієї справи, відчувати всі зміни інженерної думки,науки і техніки, вміти ремонтувати та відчувати професійно душею автомобіль. Тоді ця професія стане сенсом їхнього життя.
Про професію «Оператор комп'ютерного набору; офісний службовець (бухгалтерія)»
Підготовка учнів за професією «Оператор комп'ютерного набору; офісний службовець (бухгалтерія)» у Маринівському професійному аграрному ліцеї здійснюється з 2012 року. У здійсненні підготовки учнів беруть участь два викладача спецдисциплін – Тулічева Віта Володимирівна та Грущенко Любов Іванівна, спеціалісти 1 категорії, а також три майстра виробничого навчання – Шкірченко Віта Сергіївна, (13 тарифний розряд), Рупа Олена Павлівна (11 тарифний розряд) та Лебідкіна Альона Олександрівна, .(11 тарифний розряд).
Для здійснення підготовки обладнано 2 комп’ютерні класи, кабінет бухгалтерського обліку, в яких є необхідне комп’ютерне навчальне обладнання, устаткування для проведення занять. В навчальних приміщеннях оформлено кутки з охорони праці.
Про професію «Оператор комп'ютерного набору»
Професія «Оператор комп’ютерного набору» – це підготовка кваліфікованих робітників до ефективного використання сучасної комп’ютерної техніки, оргтехніки, діловодства у процесі розв’язання завдань економіки та управління господарчої діяльності. Професія забезпечує навчання учнів в галузі настільних видавничих систем, зокрема програм комп’ютерної верстки.
Професія XXI століття, яка користується великим попитом на ринку праці. Комп'ютерна техніка на даний час досягла в своєму розвитку настільки високого рівня, що перетворилась в одну з важливих сторін оточуючої людину дійсності. Використання та подальше впровадження таких технологій вимагає достатньої кількості професіоналів.У наш час бурхливого росту інформаційних технологій виникає потреба у великій кількості людей, з умінням працювати на комп’ютерній техніці. Ці вміння і знання значно підвищують культуру праці, її продуктивність у багатьох сферах діяльності людини.
Навчання за даною професією:
- передбачає підготовку спеціалістів до ефективного використання сучасної комп’ютерної техніки, оргтехніки, діловодства у процесі розв’язання завдань економіки та управління народним господарством;
- готують кваліфікованих робітників для проведення операцій з базами даних на комп’ютерному устаткуванні (введення, опрацювання, накопичення, систематизація, виведення інформації);
- формує навички практичної роботи на комп’ютерах, знання машинопису («сліпий» десятипальцевий метод набору тексту);
- надає практичні навички роботи з організаційно-розпорядчою документацією та організації праці для виконання обов’язків секретаря керівника організації, підприємства, установи;
- надає підгрунття для подальшого засвоєння можливостей використання комп’ютерної техніки в спеціальних методах вивчення та аналізу інформації: статистичного аналізу, моделювання та оптимізації економічного та виробничого процесів;
- надає можливість складати найпростіші програми та ефективно використовувати сучасні програмні пакети у відповідній галузі діяльності.
Про професію « Офісний службовець (бухгалтерія)»
Підвалинами бухгалтерії є: математика, логіка, естетика та етика. Бути добрим конторським службовцем означає:
- уміти точно вираховувати;
- уміти правильно комбінувати;
- уміти акуратно вести записи;
- сумлінно вести господарські та фінансові книги.
На уроках теоретичного навчання учні здійснюють складання первинних документів по руху товарів, матеріалів, готової продукції; розрахунки по собівартості придбання і виготовлення продукції; облік касових операцій по обліку готівки; приймають участь в проведенні інвентаризації майна підприємства.
Уроки виробничого навчання дають практичні навички в оформленні лімітно-забірних карток, прибуткових ордерів, рахунків фактур, карток складського обліку, ведення касової книги, здійснення розрахунків.
Після закінчення навчання випускники знаходять роботу не тільки оператора комп’ютерного набору та офісного службовця, але й облікового працівника, завідувача матеріальним складом, бухгалтера з обліку праці й заробітної плати, приватного підприємця, офіс-менеджера, верстальника, дизайнера комп'ютерної графіки.